Ai nascut, dar inca te doare spatele?

Teoretic, dupa ce nasti nu ar trebui sa te mai doara spatele, dar cercetarile medicale spun ca cel putin 50% dintre proaspetele mamici au parte de dureri de acest tip dupa nastere. Cum o reduci sau elimini de tot?

  1. Odihneste-te cat mai mult. Cati parinti de nou-nascuti se odihnesc cum trebuie (8 ore/noapte)? Procentul este mic, iar in cazul mamelor este si mai redus, suntem siguri… Printre altele, lipsa somnului poate provoca dureri lombare.
  2. Poarta incaltari potrivite. Pantofii care au toc mic si iti sustin corect piciorul sunt alegerea potrivita dupa nastere. Alege incaltari ortopedice si lasa deoparte sandalele cu toc cui preferate!
  3. Incepe sa faci exercitii usoare la scurt timp dupa nastere. Consultata-te cu medicul de familie in legatura cu ce tip de spot ori exercitii simple poti face dupa ce ai nascut, pentru a-ti intari muschii abdominali si ai spatelui.
  4. Cum stai cu scaunul auto si caruciorul? Daca trebuie sa iti pui singura scaunul auto in masina la fiecare iesire in lume cu cel mic, apoi sa il cari in casa, atunci spatele tau va face figuri in continuare. Ori il lasi in masina incapatoare, de familie, ori cere ajutorul cuiva la carat. Acelasi lucru este valabil pentru carucior: il cari singura pe scari in sus si in jos, pentru ca blocul tau nu are lift? Cere ajutor!
  5. Cumpara un marsupiu. In loc sa cari mereu copilul in carucior, la fiecare iesire, sau in brate, ia un marsupiu si cara-l asa. Chiar simti diferenta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.