Cafeina si sarcina – ghid practic

In timpul sarcinii trebuie sa renunti la alcool (consumul regulat poate produce malformatii), branza cu mucegai, moale si nepasteurizata ca gorgonzola, brie, camembert, chevre (pot contine listeria), pateu si alte produse din ficat si organe animale (pot provoca malformatii congenitale si toxicitate hepatica, din cauza nivelului crescut de Vitamina A). Dar ce faci cu ceaiul, cafeaua si ciocolata (cafeina din acestea trecand rapid prin placenta si, in exces, crescand riscul de avort, nastere dificila si greutate mica la nastere)? Renunti si la ele complet? Raspunsul este „Nu”.

Femeile insarcinate au voie sa consume maxim 200 mg/zi sau 350 ml/zi, iar nivelul de cafeina dintr-o bautura e determinat de cat de mult au fost coapte boabele si cat de mult a fost infuzata sau fiarta bautura. Solutia pentru a te bucura in continuare de cafeluta matinala zilnica sau cana de ceai negru de la ora 18:00 este simpla – trebuie sa tii minte cate mg de cofeina contine fiecare:

  • o cafea instant are 60 – 80 mg
  • o cafea decafeinizata are 3 mg
  • o cafea facuta folosind o presa frantuzeasca are 107 mg
  • un capuccino simplu are 77 mg, unul dublu – 154 mg
  • un espresso simplu are 64 mg, unul dublu – 125 mg
  • o cafea facuta folosind un espressor special si capsule are 120 mg
  • o cafea la filtru are 60 – 120 mg
  • o doza de 250 ml de bautura energizanta are 80 mg
  • un ceai negru are 47 mg
  • un ceai verde are 30 mg
  • un ceai cu gheata are 47 mg
  • ceaiurile din plante au 0 mg
  • un ceai alb are 45 mg
  • un ceai matcha are 70 mg
  • 100 g de ciocolata neagra are 43 mg
  • 100 g de ciocolata cu lapte are 20 mg
  • 100 g de ciocolata alba are 0 mg

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.